Retouren en terugbetalingen

Bedankt dat u voor Imou-producten hebt gekozen. Wij streven naar de best mogelijke winkelervaring en hanteren hiervoor de volgende retour- en terugbetalingsvoorwaarden:

Aankoopkanalen

Officiële Imou-website (imou.be): u kunt een retour of terugbetaling aanvragen.
Andere verkopers van Imou-producten: neem rechtstreeks contact op met de betreffende winkel of verkoper om hun retour- en terugbetalingsbeleid te raadplegen.

Het retour- en terugbetalingsbeleid kan verschillen afhankelijk van de lokale wetgeving.

Annulering van bestellingen

Binnen 24 uur na bestelling: klanten kunnen hun bestelling per e-mail annuleren binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling op imou.be.

Indien u binnen 24 uur een terugbetaling aanvraagt en vóór verzending, worden transactiekosten aangerekend op basis van het gebruikte betaalmiddel (2,6% voor kredietkaarten, 3,6% voor PayPal-gebruikers, 4% voor Afterpay/Klarna-gebruikers).

Na verzending: de bestelling kan niet worden geannuleerd binnen 30 dagen na verzending.

Product niet op voorraad of fout adres: als een product niet beschikbaar is of het opgegeven adres onjuist of onvolledig is, nemen wij per e-mail contact met u op. Als we binnen 15 dagen geen antwoord ontvangen, wordt de bestelling automatisch geannuleerd en terugbetaald.

Ontvangst van verloren of beschadigde producten

Niet geleverd of verloren product: neem onmiddellijk contact met ons op.
Beschadigd, verkeerd of incompleet product: neem onmiddellijk contact op en voeg foto’s en/of video’s toe als bewijs. Wij nemen de retourkosten in dat geval voor onze rekening.

Retourbeleid en 30 dagen geld-teruggarantie

Retourservice is momenteel alleen beschikbaar voor bestellingen binnen de EU.

Retour zonder kwaliteitsprobleem: als u om welke reden dan ook niet tevreden bent met het aangekochte product, kunt u het binnen 30 dagen retourneren (inclusief alle accessoires, in nieuwe en ongebruikte staat, in de originele verpakking) voor omruiling of terugbetaling. De klant betaalt de verzend- en retourkosten.

Retour op eigen kosten: zodra ons magazijn het product heeft ontvangen en de staat heeft gecontroleerd, worden de initiële verzendkosten en transactiekosten afgetrokken van het terug te storten bedrag (2,6% voor kredietkaart, 3,6% voor PayPal, 4% voor Afterpay/Klarna).

Bijzondere opmerkingen

  • Wij behouden ons het recht voor retouren van gebruikte producten te weigeren.
  • De 30 dagen geld-teruggarantie is niet van toepassing op geopende producten of producten met ontbrekende accessoires.
  • Er wordt geen terugbetaling of omruiling aangeboden voor aankopen ouder dan 30 dagen.
  • Voor reeds verzonden bestellingen: ontvang eerst het pakket en neem daarna contact op met onze klantenservice voor retourinstructies.
  • Weigering van levering leidt tot aftrek van dubbele verzendkosten.

Retourproces

Stuur een e-mail naar contact@imou.be om contact op te nemen met het Imou-serviceteam en het retourproces te starten. Voeg het aankoopbewijs toe.

U ontvangt instructies over hoe u het product veilig kunt verpakken en terugsturen. Zorg ervoor dat de originele verpakking en alle onderdelen worden meegestuurd.

Terugbetaling

De terugbetaling wordt verwerkt binnen 7 werkdagen na ontvangst en controle van het geretourneerde product. U ontvangt een e-mail zodra de terugbetaling is uitgevoerd.

Als u na 7 werkdagen nog geen terugbetaling hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via contact@imou.be.

Retourkosten

Productmodel Initiële verzendkosten
Ranger 2K 15 euro
Cruiser 3K 20 euro
Rex 3D 20 euro
Bullet 2 15 euro
Cell Pro 30 euro
Doorbell Wired 12 euro

Contact klantenservice

Imou zet zich in om een vlotte retourservice te bieden aan al haar klanten voor een aangename winkelervaring. Heeft u vragen of hulp nodig? Neem gerust contact met ons op.

E-mail: contact@imou.be

Deze informatie is bijgewerkt op 1 januari 2025. Indien ons retour- en terugbetalingsbeleid wijzigt, wordt deze pagina aangepast. Voor verdere vragen kunt u steeds contact met ons opnemen.